forum E24 Strona Główna forum E24
www.6.com.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
edwadzieściacztery yazg.o.t.
Autor Wiadomość
yaz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 68
Skąd: BN
Wysłany: 18-04-2019, 09:22   

Ostatnie zdjęcie z poprzedniego wpisu natchnęło mnie do poniższego zakupu.


Przy kolejnej zmianie płynu wpadnie nowy zbiornik i będzie jak trzeba.
Przy okazji, razem ze zbiornikiem, dokupiłem również wspomniany kiedyś wcześniej zawór servotronica.


Udało się znaleźć w EU za w miarę rozsądną kwotę, więc grzechem było się nie skusić.
Jego wymiana zakończy temat dodatkowego wspomagania, z którym miałem ostatnio drobny kłopot.
Jak w większości tego typu przypadków awarii wspomaganie działało jak mu się przypomniało.
Myślałem, że to wina zaworu, stąd jego zakup, ale okazało się, że to wina sterownika.

Oryginalny rozciąłem i przelutowałem dwa tranzystory.


Niestety nic to nie dało.
Zacząłem więc poszukiwania alternatywy i możliwości adaptacji rozwiązań z innych aut.
Przekopałem internety i okazuje się, że nawet BMW wymyśliło nowszy typ sterownika i przejściówkę do niego z okrągłych wtyczek.
Sterownik ma postać przkaźnika np. - 32431162736, a przejściówka to szumnie nazwany repair kit - 32431162736.
Szukając dalej w internetach okazuje się, że inni produceni aut w tamtych czasach korzystali z podobnych rozwiązań.
Efektem tego jest poniższy mariaż.
Kto powiedział, że Audi i BMW nie mogą współpracować :)


Odczyt napięcia na uruchomionym silniku to jakieś 6V przy prędkościach parkingowych i spada do 2,5-3V przy wyższych i odcięciu działania servotronic'a.


W planach, jak już napisałem, wymiana zaworu, ale na chwilę obecną stary działa poprawnie, więc zapewne operacja odwlecze się w czasie.
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
yaz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 68
Skąd: BN
Wysłany: 10-07-2019, 21:18   

Czas na małe uaktualnienie.
Tym razem wpadła nowa pompa paliwa, tym razem ta wewnątrz baku.
Naturalnie dostaępna tylko w USA.

Porównanie.

I nowa na miejscu.


Natomiast ten retrofit ma już wąsy i brodę tak długą, że czas najwyższy było go sfinalizować i pokazać światu :welcome:
Zaczęło się, jak zwykle, niewinnie.
Swego czasu podniosłem wykładzinę bagażnika i moim oczom ukazał się taki widok.


Oryginalne koło zapasowe na feldze metrycznej.
Pomyślałem sobie, że może coś można z tym zrobić. Dokupiłem komplet takich felg i....zaczęły leżeć w piwnicy.
Po kilku miesiącach z pomocą przyszedł kolega z 7er i jego dawca z takim smaczkiem.


Komplet felg trzyczęściowych Gotti Axia, 4 sztuki 8,5" z 2" rantem.
Tak wygląda zestaw z szerszymi tyłami.



I zacząłem kombinować.
Wycięcie i przymiarka rotora. Pomiary odsadzenia i czy to będzie miało w ogóle ręce i nogi.

Dwa ranty dwucalowe zostawiłem, dwa trzycalowe musiałem dokupić.







Jak do większości rzeczy w życiu i tu również trzeba mieć odpowiedni dystans.


Zaczęło się sapanie, przymierzanie, pasowanie, upychanie itd.




Wybór opon.


I finalnie.





_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
airmat 



Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-09-2019, 23:18   

Szacun !!!
I teraz pięknie wygląda.
Choruje na takie customy już ze 4 lata... przewinęły się ze 3 komplety na alledrogo ceny w przedziale 9-13 tysięcy, ale samemu zrobić to wielka sztuka.
Napisz proszę ile z tym roboty. Czym wycięte rotory, jak wyrównałeś ranty po wycięciu i chodzi mi jeszcze o otwory czym jak gdzie .....
_________________
California Dream !!!
 
 
yaz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 68
Skąd: BN
Wysłany: 13-09-2019, 08:30   

airmat napisał/a:
...ale samemu zrobić to wielka sztuka...

airmat,
żeby nie wyszło, że jestem tak uzdolniony. Sam nie robiłem tych felg.
Nie mam narzędzi, wiedzy i umiejętności.
Robił to człowiek, który ma pojęcie o tym i zajmuje się takimi modyfikacjami na codzień.
Jedyne co ja dałem od siebie to czas. Cały proces, od koncepcji po finalny efekt trwał około dwóch lat. Pewnie dało się to zorganizować w krótszym czasie, ale mnie sę nie śpieszyło.

Sam widziałem kilka kompletów na różnych portalach ogłoszeniowych, ale po kilku rozmowach właśnie z osobą, która robiła moje felgi zrezygnowałem z dalszego przeglądania ogłoszeń.

Tutaj wiem co i jak było robione i mam świadomość czego mogę oczekiwiać.
Trzeba brać poprawkę, że to custom i to trzyczęściowy, a nie monoblok i mieć na względzie podczas użytkowania.

W moim przypadku rotor był napawany, co widać na zdjęciu z przymiarki rotora na aucie. Niektórzy nabijają krążki blachy i je zaspawują, ale podobno jest to słabsze rozwiązanie w porównaniu do napawania.
Rozumiem, że pytając o otwory masz na myśli otwory pod śrubki w rotorach.
Tak jak napisałem, rotory były napawane i po obróbce skrawaniem było wystarczająco dużo mięsa na wiercenie w nich otworów.
Całość została tak pomyślana, żeby po obydwu stronach rotora był kołnierz na podparcie rantu i bębna.
Gdyby ktoś był zainteresowany to może przejrzeć FB firmy, w której je robiłem. Mocno siedzą w grupie VAG, ale jak widać od skoków w bok nie stronią :mrgreen:
_________________
MOJA 6ER
pzdr
yaz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group